2010.04.30. 22:52

Voltam ma egy ballagáson. Az van, hogy az iskolai rendezvények és ünnepélyek egész egyszerűen szarok. Idegesítőek, erőltetettek, bénák, és a legjobb esetben is unalmasak. Azt hiszem, ebben mindannyian egyetérthetünk. Na de mi lenet ennek az oka? Én három lehetésges magyarázatot látok.

(i) A rendezvényszervező pedagógusok gonosz zsenik, és a lehető legkommerszebb módon szeretik kínozni és félrenevelni az ifjúságot, egész életükre megnyomorítva őket. (Személy szerint ezt nem hiszem. Ehhez intelligencia és előrelátás is kellene.)

(ii) A rendezvényszervező pedagógusok olyan szinten idióta barmok, hogy örömmel szerveznek ilyen tortúrákat, mert hiszik, hogy ez szép, jó és megható. Tartózkodnak mindennemű újítástól, hiszen remekül érzik magukat e szűk keretek között, ahol mindent meg tudnak alkotni, ami - szerintük - egyúttal jó is. (Szerintem ez a legszomorúbb eshetőség mindközül.)

(iii) A rendezvényszervező pedagógusok kiégett lúzerek, akik egykoron azt hitték magukról, hogy kreatívak - némelyikük talán még azt is, hogy művészlélek -, majd mikor rádöbbentek, hogy ez kurvára nem így van, jobb híján* maradt a tanári pálya... (Tapasztalataim alapján ez tűnik valószínűnek.)
 

* És ezzel nem azt akarom mondani, hogy a tanári pálya rossz, meg hogy aki nem tudja, az tanítja. Én tisztel(t)em a tanáraimat. Legalábbis azt a keveset, akiket a mai napig tisztelek, mert okosak voltak, értelmesek, karizmatikusak és fel tudták bennem kelteni az érdeklődést bizonyos tantárgyak iránt (Így lettem előbb töriszakos, majd orvostanhallgató. Köszönöm Árpi bá, Vály tanárúr és Farkas tanárúr!) Én ezzel csupán azt a szomorú tényt szeretném hangsúlyozni, hogy manapság az megy pedagógusnak, akit nem vesznek fel máshova. És azt, hogy azoknál a német kistanároknál, akik az én időmben végezték a vizsgaoktatásukat a gimiben, már akkor jobban tudtam németül...

Ja, amúgy én is utálom, ha római számokat írnak le kis latin betűkkel, de annyit láttam ezt a megoldást tankönyvekben mostanság, hogy nem tudtam ellenállni a kísértésnek.

A bejegyzés trackback címe:

https://sapiens.blog.hu/api/trackback/id/tr171965519

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása