2010.05.26. 21:43

Ja, amúgy tegnap volt a Nemzetközi Törölközőnap, amikor ugye a nagyszerű író, Douglas Adams tiszteletére egész nap törölközővel járkálunk, hiszen minden csillagközi stoppos tudja, hogy a törölköző a lehető leghasznosabb dolog, amit csak magánál tarthat.

Mióta olvastam a könyvet - tehát kis pöcs korom óta - minden évben lelkesen készülök erre a tavaszvégi napra és reggel boldogan kanyarítom nyakamba kedvenc törcsimet. Napközben aztán mindig szép számmal találok hasonszőrű idiótákat, akikkel cinkos pillantást válthatok a zsúfolt villamoson, egymásra vigyoroghatunk az utcán, vagy beszélgethetek egy jót az iskolában. Komolyan, mindenhol ott vannak.

Pontosabban fogalmazva mindenhol ott vannak, ahova a civilizációnak legalább a reszketeg ujjbegyei elérnek. Debrecen nem ilyen. Egész álló nap az egyetemen és a városban lógtam, és egyetlen egy másik törölközővel sem találkoztam!

Debrecen egy sötét feketelyuk, ahol az álmok halálra vannak ítélve. Debrecen nem város. Debrecen csak egy nagyranőtt falu. Hemzseg a parasztoktól, tüccerektől és tirpákoktól. Oké, van egy főutcájuk, aminek nagyjából ötven métere még néz is ki valahogy és egy tűrhető egyetemük... de ennyi, semmi több. Miskolcon nőttem fel, ami egy remek hely. Azt hittem, hogy egy kicsit nagyobb város, egy kicsit még több potenciált rejt magában. Ettől nagyobbat nem is tévedhettem volna.

Félreértés ne essék, ezt most nem a Towel Day miatt mondom; rég óta érlelődik bennem a dolog, ez csak az utolsó csepp volt a pohárban.

Bassza meg, amint tehetem, lelépek innen a bús picsába és vissza se nézek! Soha.

A bejegyzés trackback címe:

https://sapiens.blog.hu/api/trackback/id/tr252034107

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nancy Botwin 2010.05.27. 23:37:21

tegnap kellett is a törcsi, eláztam itt- ott. meg
hát ki tudja mikor semmisítik meg a Földet. :)

annamarine 2010.05.28. 12:19:13

ezért léptem le onnan kurvagyorsan, pedig milyen szépnek tűnik, amíg nem ott laksz
süti beállítások módosítása